مدرسه دانشجویی اهل بیت نبوت

آشنایی با روشهای تدبر در قرآن، ختم مفهومی کل قرآن، مبانی و مهارتهای خانواده قرآنی، تربیت نسل توحیدی، تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت، تربیت مربیان و معلمان

مدرسه دانشجویی اهل بیت نبوت

آشنایی با روشهای تدبر در قرآن، ختم مفهومی کل قرآن، مبانی و مهارتهای خانواده قرآنی، تربیت نسل توحیدی، تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت، تربیت مربیان و معلمان

1. در این طرح برآنیم تا مهمترین اصول و مهارت‌های برخورداری از ذریه‌ی طیّبه را بیان کرده و در اختیار دوستان قرار دهیم. تفصیل بیشتر مطالب مطرح شده در این جلسات، در کتاب‌ها و سی‌دی‌هایی که به دوستان معرفی می‌شود قابل دسترسی خواهد بود.

2. آنچه در این طرح بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد، روحیه جمعی و قصد مشترکی است که افراد برای داشتن نسل توحیدی دارند، این جمع هم‌مقصد و مومن، خود بیشترین تأثیر و القاء را در ثمره این طرح و بالارفتن سطح طیب ولادت در فرزندان هر یک از افراد خواهد داشت.

3. در این طرح قصد نداریم در تمامی مراحل رشد فرزندتان، او را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم، ما در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا تربیت کودکانتان هر چه بیشتر با معارف و آموزه‌های قرآن و اهل بیت انطباق پیدا کند.

4. نگاهی به بیست سال آینده اجرای این طرح، تصویری شکوهمند از جوانانی خواهد بود که با قصد و هدف الهی و با رعایت مهارت‌های لازم برای نسل توحیدی رشد یافته و برومند شده‌اند. وجود این جمع، ظرفیت بالایی برای راه‌اندازی حرکت‌ها و جریانات توحیدی در سطح کشور و جهان است که می‌توان از آن بهره برد.

5. جلسه اول به بیان کلیاتی از مطالب طرح و مباحث مقدماتی اختصاص یافت. نکات عینی و عملی جهت بهره‌مندی از نسل توحیدی در قالب سه کارگاه بعدی و در ذیل سه عنوان کلی (انعقاد نطفه، بارداری و تولد کودک) ارائه خواهد شد.

6. برنامه زمان‌بندی سه کارگاه بعدی به شرح ذیل است:

      جمعه 22 آذرماه

      جمعه 6 دی‌ماه

      جمعه 20 دی‌ماه

7. مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام دانشگاه تهران توفیق یافته است پژوهش‌هایی در خصوص مبانی و مهارت‌های تربیت و رشد داشته باشد که نکات عملی و کاربردی آن در خلال جلسات آینده در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت. مجموعه این تحقیقات در چند مجلد جمع‌آوری شده است که دوستان می‌توانند نسبت به تهیه آن در جلسات بعدی اقدام نمایند.

8. پیشنهادات و انتقادات شما در خصوص هر یک از جنبه‌های مختلف طرح (موضوعات، مطالب مطرح شده، اساتید، امکانات، تبلیغات و یا موارد دیگر) نقش بسزایی در پیشبرد بهتر و کامل‌تر طرح خواهد داشت. برای این منظور می‌توانید سوالات و یا نظرات خود را از طریق لینک نظر که در پایین متن آمده است، به مسئولین طرح منتقل نمایید.

با تشکر از همراهی شما

در پناه حق

۹۲/۰۹/۱۲

نظرات  (۸)

با سلام 
من در طرح ثبت نام رده بودم امام متاسفانه نتونستم در جلسه اول حضورپیدا کنم 
برای ادامه کلاس ها مشکلی پیدا نمیکنم؟
پاسخ:

با سلام

شما می‌توانید در جلسه بعدی حضور یافته و فایلهای تصویری جلسه قبل را تهیه کنید.

با تشکر از تلاش های بی دریغتون.
یا علی
باسلام
بایستی بعرضتان برسانم که مطالب دکترجمشیدیان مثمرثمرنبوده و نحو ه ارائه ایشان نیز ازلحاظ تندی وکندی بسیار مورد نقد می باشد ,چراکه نداشتن مطالب بسیار باعث کندارائه نمودن است .جمع حاضردانشجویانی می باشند که ازآرام ارائه نمودن مطالب رنج خواهند برد و در ظاهر بسیاری چرت می زدند.
همچنین اگر ایشان در ارائه مطالب مدیریت داشتند بحثشان را می بستند.امیدکه مدعوین دیگردرآینده ازاین حیث موردنقدقرارنگیرند.
همچنین بهتر است فرم نظرسنجی تهیه شود که درانتهای همان کلاس عزیزان حاضر نظردهند.
حال که امکان تصویربرداری نیزمهیا می باشد پیشنهاد می دهم با رایزنی با گروه قرآن ومعارف صدا وسیما به پخش این اثر اهتمام ورزید.
به امیدافزون شدن نسل توحیدی در سراسر ایران وشاد نمودن دل امام زمانمان
پاسخ:

با سلام خدمت شما

با تشکر از اینکه نسبت به اجرای هرچه بهتر این طرح اهتمام دارید و ما را در این راه با نظراتتان همراهی می‌کنید. آنچه در درجه اول برای دعوت از اساتید ملاک قرار می‌گیرد نزدیکی مطالب ایشان به اندیشه و تفکر اسلامی، کاربردی بودن مطالب و همچنین سابقه فعالیت آن استاد است. طبیعی است هر یک از اساتید در نحوه ارائه مطالب خود سلیقه و روش خاصی دارند. امیدواریم با صبر بیشتری که عزیزان شرکت کننده در طرح به خرج می‌دهند، امکان بهره‌مندی از محضر اساتید مختلف را داشته باشیم.

در خصوص تلویزیونی شدن مباحث ارائه شده نیز رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است که در صورت قطعی شدن آن به اطلاع دوستان خواهد رسید.

موفق و موید، و در پناه حق باشید.

سلام آیا این کلاس ها صرفا برای تهرانی هاست؟برنامه ای برای شهرستان ها دارید؟


پاسخ:

با سلام خدمت شما

دغدغه فراگیر شدن این طرح از ابتدا یکی از اهداف اصلی برگزار کنندگان آن بوده است. از این رو اقدامات لازم برای تبدیل شدن این مجموعه به یک بسته صوتی، تصویری و مکتوب در حال انجام است. همچنین سایت پشتیبانی طرح با مجموعه کاملی از مشاوران در حال آماده‌سازی است تا بحمدالله در کنار ارائه بسته طرح، مشاوره لازم و پاسخ به سوالات را داشته باشد.

امیدواریم با دعای خیر دوستان این مهم با سرعت بیشتری محقق شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

در پناه حق

۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۸ صادقی قهرودی
سلام
آیا امکان این هست که برنامه و کل طرح را برایمان بفرستید.
پاسخ:

با سلام

طرح شکوفایی نسل توحیدی در دو مقطع برگزار می‌شود:

مقطع اول قبل از انعقاد نطفه است که کارگاه‌های آن در قالب چهار موضوع کلی ارائه می‌شود:

1. مسائل مربوط به زوجین و بلوغ عاطفی

2. مسائل مربوط به انعقاد نطفه

3. مسائل مربوط به بارداری

4. مسائل مربوط به تولد کودک

مقطع دوم پس از تولد کودک است که برای دوره اول شکوفایی نسل توحیدی (دوره حاضر) در تابستان 93 برگزار خواهد شد.

بخش ثابت کارگاه‌ها اختصاص به مطالبی دارد که در مجموعه مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام دانشگاه تهران به عنوان طهارت‌های مادی و معنوی هر مقطع شناخته شده است. در خصوص اساتید مدعو نیز در حال حاضر برای هر یک از عناوین در حال پیگیری اساتیدی هستیم که مطالب ناب اسلامی و کاربردی‌شان در غنای هرچه بیشتر طرح کمک کند. امیدواریم بتوانیم قبل از هر جلسه برنامه جلسه را به اطلاع شرکت کنندگان برسانیم.

در پناه حق

سلام
خداقوتتان دهد با این فکر زیبا و این همه تلاشی که انجام میدهید.
اگر مباحث استاد جمشیدیان و چیت چیان جزئی تر و کاربردی تر بود بهتر بود. با تشکر فراوان.
پاسخ:

با سلام

ممنون از اینکه پیگیری نموده و نظرات خود را به ما منتقل می‌کنید.

نقطه نظر شما را حتما به اساتید منتقل خواهیم کرد.

البته در مورد مطالب گفته شده در جلسه دوم، خصوصا نکات مطرح شده در خصوص بحث انعقاد نطفه باید کمی توضیح دهید که منظور شما از کاربردی‌تر چیست.

با تشکر فراوان

بسم الله
با سلام و احترام
من بسیار مشتاق به شرکت در این طرح بودم ولی متاسفانه وقتی خبردار شدم که مهلت ثبت نام به پایان رسیده بود
آیا این طرح دوباره برگزار می شود(همین ترم یا ترم بعد)؟
و آیا امکان تهیه سی دی و فیلم جلسات برای کسانی که ثبت نام نکرده اند وجود دارد؟
اگر بله چگونه؟
در پناه خداوند موفق و سربلند باشید
پاسخ:

سلام

امیدواریم که به حمدالله بتوانیم دوره بعدی طرح شکوفایی نسل توحیدی را در بهمن ماه امسال اجرا نماییم.

ضمنا فایل‌های صتی و تصویری برنامه‌های اجرا شده در دوره اول تا چند روز دیگر از طریق دفتر مدرسه دانشجویی اهل بیت نبوت قابل تهیه توسط عموم افراد می‌باشد.

شماره تلفن: 66464377

در پناه حق

باسلام و عرض خداقوت

دوره بعدی این کلاس ها از کی شروع می شود  و در تابستان نیز این کلاس ها برگزار می شود و چگونه می توان در این کلاس ها ثبت نام کرد و چند جلسه بطول خواهد کشید باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی